پرسش مهر ۱۴۰۰ | پرسش مهر بیست و دوم | پرسش مهر ۱۴۰۰-۱۴۰۱


در حال بارگذاری
13 سپتامبر 2021
۱۶۹۰۰ تومان

پرسش مهر ۱۴۰۰ | پرسش مهر بیست و دوم | پرسش مهر ۱۴۰۰-۱۴۰۱

پرسش مهر ۱۴۰۰ | پرسش مهر بیست و دوم | پرسش مهر ۱۴۰۰-۱۴۰۱ به شرح زیر می باشد:

پرسش مهر ۱۴۰۰ | پرسش مهر ۴۰۱-۱۴۰۰ | پرسش مهر بیست و دوم | پرسش مهر ۲۲ | دانلود کاملترین پاسخ و جواب به سوال رئیس جمهور در سایت آموزشی ما | نقاشی | شعر |مقاله | تحقیق

پرسش مهر رئیس جمهور : پرسش مهر چیست؟ زمانی که عبارت پرسش مهر ۱۴۰۰-۴۰۱ را در سطح وب جستجو کنید، اغلب با سایت هایی روبرو میشوید که صرفا با یک توضیح کوتاه در مورد این طرح، که احتمالا آن توضیح هم واقعیت ندارد، سعی در فروش فایل های آماده پرسش مهر رئیس جمهور دارند. اما قصد داریم تا به صورت دیگر به معلمان و دانش آموزان و علاقه مندان کمک کنیم. در خدمات ما هم فروش مقالات پرسش رئیس جمهور یا پرسش مهر ۱۴۰۰ وجود دارد اما ما علاوه بر ارائه این خدمات، سعی کرده ایم تا در این صفحه، در قالب مقاله پرسش مهر، به معرفی و توضیح کامل این طرح نیز بپردازیم تا برای شما عزیزان جای هیچ سؤالی باقی نماند و بتوانید علاوه بر رفع نیاز خود از طریق دانلود یا خرید فایل ها، به افزایش اطلاعات عمومی خود هم کمک کنید.دوستان عزیز در صورت نیاز در هر لحظه از شبانه روز با ما تماس بگیرید.

یکی از فعالیت هایی که رییس جمهور کشور، هرسال و در ابتدای سال تحصیلی آن را انجام میدهند، فعالیت پرسش مهر است. این طرح از سال ۱۳۷۶ و توسط رئیس جمهور وقت پایه گذاری شد. پرسش مهر با اهداف گوناگونی هر ساله و در ابتدای شروع سال تحصیلی، در ماه مهر از سمت رئیس جمهور ایراد میشود و تا به احال رئیس جمهوران مختلف در کشور، ۲۲ پرسش را در این طرح مطرح کرده اند. در اصل در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۴۰۱، آقای رئیس جمهور، رئیس جمهور وقت کشور، بیست و دومین پرسش رئیس جمهور را از دانش آموزان پرسید.

در ادامه توضیحات بیشتری در مورد این پرسش، اهداف آن و غیره مطالعه میکنید.

پرسش مهر ۱۴۰۰ | پرسش مهر بیست و دوم | پرسش مهر ۱۴۰۰-۱۴۰۱

 اهداف پرسش رییس جمهور (پرسش مهر) چیست ؟

از جمله اهداف پرسش مهر از طرف رییس جمهور میتوان به این موارد اشاره کرد:

  • به تکاپو انداختن ذهن دانش آموزان در ابتدای مهر ماه هر سال
  • آشنایی دوباره ذهن دانش آموزان با فضای درس و پژوهش بعد از ۳ ماه
  • آشنایی بهتر با نهاد ریاست جمهوی
  • افزایش مهر و ارتباط دانش آموزان به رئیس جمهور
  • افزایش اعتماد به نفس دانش آموزان در ارائه نظرات خود
  • پرورش روحیه پرسش گری دانش آموزان
  • ایجاد نشاط و شادابی
  • ایجاد توانایی نقد و تحلیل در دانش آموزان و کمک به معلمان
  • رشد و کشف استعداد های برتر

پرسش های مهر دوره های مختلف پرسش مهر ۱۴۰۰ | پرسش مهر بیست و دوم | پرسش مهر ۱۴۰۰-۱۴۰۱

اولین طرح پرسش مهر در سال ۱۳۷۶ و توسط آقای خاتمی مطرح شد. در آن زمان این طرح را طرح بنمار مینامیدند. پرسش های سال ۷۶ برابر بودند با این سؤالات:

  • “چگونگی قانونمندی و احترام به قانون”
  • “راهکارهای استقرار امنیت و راه حل‌های عملی برای بیرون راندن بیگانگان از منطقه”

پرسش مهر دوره بعد با یک سال تأخیر در سال تحصیلی ۷۹-۸۰ مطرح شد:

  • “دین و آزادی در قانون اساسی که روح ملت و اساس وحدت ملی است، چه جایگاهی دارد؟”
  • “با گفت‌وگوی تمدن‌ها چگونه می‌توانیم جهانی زیباتر و انسانی‌تر بسازیم؟”

پرسش مهر سال تحصیلی ۸۲-۸۱ با یک سال تأخیر دوباره برابر بود با:

  • “راز و رمز انحطاط تمدن بزرگ ایران اسلامی و طرز تلقی منفی جهان نسبت به آن چیست؟”
  • “انقلاب اسلامی در گشودن راه رهایی از این نگون‌ساری چه نقشی داشته است؟”
  • “برای رساندن کشور و ارتقای ملت به جایگاه شایسته و واقعی خود در جهان امروز و تاریخ چه باید کرد؟”

آیا دانش آموزان از طرح پرسش مهر توسط رئییس جمهور استقبال کرده اند؟

خوشبختانه تا به حال استقبال خوبی از این طرح توسط دانش آموزان شده است. با توجه به اینکه دانش آموزان در نوشتن پاسخ پرسش مهر حس میکنند که در حال صحبت کردن با یک مقام عالی و بلند مرتبه در کشور هستند، جواب دادن به این سؤاب برای آنها دارای شور و اشتیاق فراوانی است و تا به حال رضایت زیادی از نوشتن این نامه به رئیس جمهور داشته اند.

طرح پرسش مهر یا پرسش رئیس جمهور از حدود ۲۲ سال پیش و توسط رئیس جمهور وقت، آقای خاتمی ایراد شد. و پس از آن هم تمامی رئیس جمهوران روال قبلی به مطرح کردن این سؤال در مهر ماه مشغول میشدند.

همانطور که میدانید، پرسش مهر هر ساله و در ابتدای سال تحصیلی توسط رئیس جمهور مطرح میشود. در همین حال پرسش مهر هر سال را به یکی از ۳ صورت زیر نام گذاری میکنند:

مقاله آماده پرسش مهر ۴۰۱-۱۴۰۰ قابل ویرایش

خدمت معلمین، دانش آموزان و پژوهشگران عزیز ذکر این نکته خالی از لطف نیست که شما عزیزان می توانید از ده ها مقاله آماده و کامل پرسش مهر ۴۰۱-۱۴۰۰ که در سایت موجود است یک نمونه و یا تعدادی را انتخاب نموده و آنها را با هم ادغام نمایید. در این صورت می توانید یک مقاله خالی از اشکال و غیر اینترنتی برای خود بسازید. اما چنانچه تمایل دارید ما این کار را برای شما انجام دهیم در خدمت شما عزیزان بوده و هستیم و این کار را برای شما با کمال ادب و احترام انجام می دهیم، در واقع کافی است برای نوشتن پرسش مهر با مدیریت سایت تماس بگیرید.

 

پاسخ به پرسش مهر ۴۰۱-۱۴۰۰

بعضی شاگردان توانا به هنگام پژوهش درباره پرسش مهر دچار بحران اعتماد به نفس می شوند . آنها از اشتباه کردن و مورد تمسخر همکلاسی ها قرار گرفتن می ترسند . اين شاگردان از اين حقيقت که معمولا در پاسخ هايشان خيلی هم موفقند ٬ غافل هستند . بسياری از شاگردان از ترس اينکه همکلاسی هايشان آنها را علامه بنامند از شرکت در پژوهش درباره پرسش مهر طفره می روند .دانلود در ادامه مطلب

پرسش مهر ۴۰۱-۱۴۰۰: بايد توجه داشت که استنباط شاگردان از موقعيت شان بر رفتار آنها تاثير می گذارد و نهايتا مانع از پژوهش درباره پرسش مهر آنها می شود . احساس آنها اين است که فرهنگ کاری کلاس بر فرد متمرکز شده و اين فرهنگ ، رقابتی و ترس آور است . همين موضوع باعث می شود که از پژوهش کنار بکشند و امکان شلوغی و رفتارهای ناپسند از جانب آنها زياد شود .دانلود در ادامه مطلب

پاسخ پرسش مهر ۴۰۱-۱۴۰۰: عدده کثيری احساس می کنند که آنچه در پژوهش می گذرد به درد آنها نمی خورد ، پس چرا بايد پژوهشگری دخيل باشند ؟ اين مشکلی است که با روش طرح پرسش مهر از همه می توان آن را اصلاح کرد چند راهبرد موثر در ايجاد فضای همکاری در کلاس گرد آوری کرده ام . اين راهبرد ها تجويزی نیستند . از ميان آنها آنچه را که موثر می بينيد انتخاب کنيد . اميد است که اين نظرات ، شما را به انديشيدن در باره اين موضوع بر انگيزد و بتوانيد در آينده روش خاص خودتان را در زمينه تشويق نوجوانان به شرکت آزادانه در پژوهشگری پيدا کنيد .دانلود در ادامه مطلب

 

پرسش مهر بیست و دوم چیست؟

همانطور که در بالا گفته شد، پرسش مهر هر سال را با اسامی گوناگونی فرخوانی و نام گذاری میکنند. در یکی دیگر از نام گذاری های رایج، پرسش مهر را به ترتیب برگذاری آن نام گذاری میکنند. به طور مثال پرسش مهر سال ۹۹ که در زمان حال در این سال قرار داریم، با نام دیگر پرسش بیست و دوم یا پرسش ۲۲ شناخته میشود زیرا بیست و دومین پرسش مطرح شده توسط رئیس جمهور وقت هر سال است.

همینطور پرسش مهر سال ۹۷، سال گذشته را، با نام دیگر پرسش مهر بیست و یکم یا پرسش مهر ۱۹ میشناختند.

مقاله آماده پرسش مهر ۲۲

در ابتدای سال برای شاگردانم توضيح می دهم که هر پاسخ غلط در کلاس به مثابه محرکی برای شاگرد ديگر عمل می کند تا وی بتواند سير تفکر در مورد آن موضوع را کمی به پيش ببرد . بدين ترتيب ، برای هر پاسخ غلط شاءن و ارزشی قائل می شويم . همچنين هر پاسخ نيمه صحيح نيز ما را به آن پاسخ مورد نظر نزديک تر می کند و لذا اين پاسخ هم به منزله يک مکعب برای شاگردان ديگر عمل می کند تا طرح ذهنی شان را تکميل کنند و نهايتا به پاسخ صحيح برسيم . تاکيد می کنم که اين جريان بايد به صورت همياری و نه انفرادی باشد .دانلود در ادامه مطلب

تحقیق پاسخ به پرسش مهر بیست و دوم

تا کنون در مورد مشارکت در پژوهش و استفاده از آن در پژوهشگری و جلسات طرح پرسش مهر صحبت کرده ايم . آنچه از نظر من ضرورت دارد نشان دادن اين فرآيند به شاگردان در کلاس توسط الگويی عينی است . دريافته ام که با استفاده از طرح پرسش مهر می توان با موفقيت مفهوم و ارزش ياد گيری مبتنی بر همياری در جلسات کلاسی را به دانش آموزان انتقال داددانلود در ادامه مطلب

بهترین جواب پرسش مهر

تجربه پژوهشگران حاکی از آن است که چرا بايد شاگردی که به خوبی پژوهشگری پيش می رود و نمرات عالی در تکاليف نوشتنی اش می گيرد با داوطلب شدن برای پژوهش درباره پرسش مهر خود را در معرض خطر قرار دهد ؟بديهی است که برای اين دسته از شاگردان بايد ارزش شرکت در پژوهش درباره پرسش مهر روشن شود .

جواب پاسخ دانش آموزان به پرسش مهر ۴۰۱-۱۴۰۰

پوستری درباره پرسش مهر روی ديوار کلاس نصب کرده ام که اين ديدگاه را تقويت می کند که : ( اشتباه کردن عيبی ندارد ) با اين کار سعی می کنم نشان دهم که بدون شرکت همه اعضای کلاس ، يادگيری واقعی تنها از آن گروه کوچکی از شاگردان خواهد بود . نتيجه ديگری که پاسخ به پرسش مهر در شاگردان خواهد داشت اين است که بی انضباطی در جامعه کاهش چشم گيری پيدا خواهد کرد .دانلود در ادامه مطلب

مقاله پاسخ به پرسش مهر رئیس جمهور

اگر می دانيد که درک پرسش مهر به طور عمده به صورت شفاهی خواهد بود ،پرسش مهر را برای عموم کلاس مطرح کنيد و به همه بگوييد که در طی پرسش انتظار داريد که هر شاگرد به پرسش پاسخ بگويد ، اما مقدمه چینی اوليه کمی آسان تر خواهند بود . با اين کار شاگردان ضعيف تر يا کم علاقه تر احتمالا در بخش اول درس پاسخ سوالات را خواهند داد دانلود در ادامه مطلب

 

چگونگی نگارش و قالب مقاله های سایت پرسش مهر ۱۴۰۰ | پرسش مهر بیست و دوم | پرسش مهر ۱۴۰۰-۱۴۰۱

مقالات پرسش مهر ۱۴۰۰ رئیس جمهور که در سایت ما وجود دارد و توسط نویسندگان ما نگارش شده است همگی در قالب ورد و قابل ویرایش هستند.هدف ما از نگارش مقالات موجود توجه به این نکته بوده است که شما عزیزان محترم را به تحقیق و پژوهش بیشتر پیرامون مسئله پرسش مهر ترغیب نماییم. ممکناست شما دوستان محترم مقاله ای را بخواهید سفارش دهید و نگران اینترنتی بودن مقاله باشید.جای هیچ گونه نگرانی نیست.تیم تخصصی ما این مسئله را برای شما آسان نموده است.برای اینکار می توانید با مدیریت سایت تماس گرفته و مقاله خود را به صورت خاص و اینترنتی سفارش دهید و نگران هزینه نباشید چرا که هزینه اندکی از شما عزیزان بابت اینکار از شما دریافت می شود.

بهترین جواب به پرسش مهر ۱۴۰۰

ايده ( هر نفر يک سوال ) را باز هم پيش تر ببريد و سعی کنيد هر شاگرد را به تنها يک سوال در جلسه طرح پرسش مهر محدود کنيد . بدين ترتيب هر شاگرد بايد به دقت روی سوالی که بايد پاسخ دهد فکر کند . لازم است به شاگردان تواناتر توصيه کنيد تا مطرح شدن سوالات دشوارتر بردباری به خرج دهند و صبر کنند .

مقاله آماده پرسش مهر رئیس جمهور

قبل از شروع درس به شاگردان بگوييد که از هر کدامشان يک سوال در مورد محتوای درس خواهيد پرسيد . اين کار معمولا موجب اين تاثير مطلوب می شود که شاگردان در تمام مراحل درس به آن توجه کنند . به علاوه ٬ با اين روش ابزاری عالی برای آزمودن درک مطلب آنها به دست خواهد آمد .از شاگردان بخواهيد اگر هنوز به سوالی پاسخ نداده اند دست شان را بالا بگيرند . با اين کار شاگردانی را که قبلا به سوال پاسخ داده اند از دور خارج کنيد همه شاگردان را در اين کار شرکت دهيد .

پرسش مهر ۱۴۰۰ آماده پرسش مهر ۱۴۰۰ | پرسش مهر بیست و دوم | پرسش مهر ۱۴۰۰-۱۴۰۱

پرسش مهر ۱۴۰۰: از روش طرح پرسش مهر تصادفی استفاده کنيد . از دو بسته کارت که سوالات روی آنها نوشته شده استفاده کنيد و برای هر شاگرد يک کارت بيرون بياوريد و از او بخواهيد که به آن پاسخ دهد . اين کار برای شاگردان لذت بخش است و در عين حال کمی هم در کلاس هيجان ايجاد می کند و آنها را نيز در حال آماده باش نگه می دارد . در گروههايی که افراد آن در سطوح متفاوتی قرار دارند و شاگردان ضعيف تر از شرکت در بحث ها در برابر همکلاسی های فعال تر خود اکراه دارند ، بايد روشی اتخاذ شود که آنها نيز به طريقی در بحث شرکت کنند و وجودشان حائز اهميت تلقی شود . بعضی مطالب درسی را صرفا برای آنها آماده کنيد و پيشاپيش اطمينان حاصل کنيد که در سطوح ساده تری هستند ، به اين اميد که اين گروه از شاگردان پاسخ درست بدهند.

 

راهنمای خرید طرح درس  : برای خرید انلاین طرح درس  ابتدا بر روی لینک خرید بالا (دکمه سبز رنگ) کلیک نمائید . تا وارد صفحه خرید آنلاین طرح درس شوید .در صفحه خرید آنلاین نام و نام خانوادگی ، شماره موبایل و ایمیل خود را وارد کنید .و بر روی خرید کلیک نمائید.

همچنین برای دریافت آپدیت نمونه سوالات ضمن خدمت،اخبار ضمن خدمت، طرح درس ، پرسش مهر ،طرح جابر و برنامه سالانه و تقویم اجرایی… عضو کانال شوید:

کانال تلگرام طرح درس:        https://t.me/tarhdaars

کانال تلگرام پرسش مهر:         https://t.me/poorseshmehr

کانال تلگرام دبیران و ضمن خدمت:  https://t.me/dabirfile

کانال سروش: http://Sapp.ir/dabiranfile

کانال ایتا: http://eitaa.com/dabirfile

حتما برای دریافت راهنما و پشتیبانی طرح درس، ضمن خدمت و پرسش مهر عضو کانال ما شوید (لیست کانال ها در پاراگراف بالا )

 راهنمای خرید:
  لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.